Amazon może być o krok bliżej wejścia w przestrzeń NFT, bezpośrednio konkurując z Blur i OpenSea.
Amazon, największa na świecie firma zajmująca się handlem internetowym, przygotowuje się podobno do wejścia w świat tokenów niezbywalnych (NFT), uruchamiając swój własny rynek, którego uruchomienie zaplanowano na 24 kwietnia.
Według Yahoo Finance, nowy “Amazon NFT Marketplace” lub “Amazon Digital Marketplace” będzie oferował 15 kolekcji NFT, które początkowo będą dostępne dla klientów w Stanach Zjednoczonych. Oczekuje się, że w przyszłości firma rozszerzy tę usługę na inne kraje.
Doniesienia o nowym zainteresowaniu NFT zaczęły krążyć w styczniu. Ten nowy rozwój wypadków pozwoliłby ustalić datę powstania tej plotki. Pomysł nie wydaje się tak odległy, biorąc pod uwagę, że dyrektor generalny Amazona Andy Jassy powiedział w kwietniu 2022 roku, że firma jest otwarta na sprzedaż niezbywalnych tokenów (NFT) “w odległej przyszłości”.
Co przyniesie Amazon NFT Marketplace?
Jedną z najbardziej interesujących cech tego rynku jest możliwość połączenia NFT z fizycznymi towarami dostarczanymi do drzwi użytkowników. Kolekcjonerzy mogą użyć swoich kart kredytowych do zakupu NFT i otrzymać produkty do domu, tak jak w przypadku zwykłych zakupów.
Inicjatywa ta ma na celu uproszczenie zakupów NFT i wyeliminowanie naturalnych zawiłości świata kryptowalut, pozwalając użytkownikom na eksperymentowanie z tą technologią bez zrozumienia jej mechaniki.
Anonimowe źródło z Amazona, z którym rozmawiał serwis Blockworks, stwierdziło, że gigant handlu detalicznego jest w stanie wprowadzić na rynek miliony użytkowników bez konieczności edukowania ich na takie tematy, jak przechowywanie własnych danych czy zakładanie portfela MetaMask.
Według doniesień, Amazon skontaktował się z kilkoma firmami zajmującymi się blockchainem warstwy 1, firmami z branży gier, firmami zajmującymi się blockchainem i innymi firmami, aby podjąć współpracę przy tym projekcie. Zatrudniono również więcej pracowników i planuje zatrudnić różnych programistów z udokumentowanym doświadczeniem w Web3.
NFT są teraz w głównym nurcie
Coraz więcej gigantów z różnych branż zwraca się ku NFT, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Od firm produkujących odzież sportową, takich jak Adidas, Puma czy Nike, po luksusowe firmy odzieżowe, takie jak Dolce & Gabbana czy Gucci – wszystkie one wprowadziły swoje kolekcje NFT, by pozostać konkurencyjnymi w branży, która wymaga innowacji.
Według Dune Analytics, Nike jest firmą, która najbardziej skorzystała na sprzedaży NFT, uzyskując prawie 186 milionów dolarów przychodu, a na drugim miejscu jest Dolce & Gabbana z 23,6 milionami dolarów.
Chociaż liczby te mogą stanowić niewielką sumę w porównaniu z kwotami zarobionymi przez obie firmy, pokazują one, że jest to rosnąca nisza, która może być dochodowa, jeśli odpowiednio się ją wykorzysta.
Dlatego inicjatywa Amazona może sprawić, że adopcja NFT wejdzie na kolejny poziom. Firma posiada ogromną bazę abonentów usługi Prime, liczącą około 167 milionów użytkowników, którzy jako pierwsi otrzymają informacje o uruchomieniu Marketplace bezpośrednio od firmy.
Jak wypada on w porównaniu z OpenSea?
OpenSea jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem NFT; mimo że Blur niedawno zajął jego miejsce, rynek NFT “OG” ma na koncie ponad 3 miliardy USD sprzedaży od czasu jego uruchomienia w 2017 roku. Platforma pozwala każdemu na tworzenie, sprzedawanie i odkrywanie NFT. Oprócz Blur, platforma konkuruje z innymi rynkami, takimi jak Nifty Gateway, Rarible i SuperRare.
Rynek NFT Amazona ma na celu uproszczenie procesu zakupu NFT i zaoferowanie użytkownikom bezproblemowego doświadczenia. Nie wiadomo jednak, jak nowy rynek wypadnie w porównaniu z istniejącymi platformami, takimi jak OpenSea, pod względem funkcjonalności, doświadczenia użytkowników i wielkości sprzedaży.