Wszystko, co musisz wiedzieć o NFT i Metaverse: kompletny przewodnik

Jednym z pomysłów inspirowanych fantastyką naukową, który może stać się rzeczywistością i zmienić miliony ludzi na całym świecie, jest Metaverse. Doświadczyliśmy metawersów w postaci filmów i książek, ale nigdy tak naprawdę nie byliśmy świadkami wirtualnego świata, który przewyższałby rzeczywistą rzeczywistość Internetu. Cóż, to się teraz zmieni.

Metaverse ewoluował przez lata i nie jest już tylko terminem naukowym. Wraz z przybieraniem nowych form technologii zaobserwowaliśmy drastyczną zmianę w sposobie postrzegania przestrzeni wirtualnych przez ludzi. Wielu wierzy, że Metaverse będzie podobny do tych pokazanych w filmie „Ready Player One”. Chociaż nadal nie jest jasne, jak będzie wyglądał Metaverse, jego podstawy pozostają takie same.

Metawers powinien być zorientowany w taki sposób, aby użytkownicy mieli dostęp do zakupionych towarów w dowolnym wirtualnym świecie i zapewniali w pełni funkcjonującą gospodarkę bez ograniczeń. Dzięki zaawansowanej technologii i protokołom blockchain firmy inwestują miliardy w tworzenie epickich projektów, których celem jest zmiana sposobu, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z cyfrowo zintegrowanym światem.

Przenosząc niewymienne tokeny do miejsca poza wszechświatem, Metaverse może tworzyć wirtualne doświadczenia jak żadne inne. To pobudzi gospodarkę twórców i pobudzi więcej innowacji dla graczy i artystów. W tym artykule omówimy kilka ważnych aspektów metaverses i przedstawimy 5 najlepszych solidnych projektów, które mają niesamowity potencjał w przyszłości.

Metaverse, jaki sobie wyobrażamy

Niezwykle trudno wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał metawers za jakieś 10-20 lat. Przy zbyt wielu zmiennych i postępach technologicznych nie możemy definitywnie powiedzieć nic o metaverse. Jest jednak kilka rzeczy, które możemy zidentyfikować, które będą jego częścią. Oto siedem rzeczy, które prawdopodobnie zobaczymy we w pełni funkcjonalnym metawersie:

  • Nie da się go zatrzymać. Metawersum powinno być w ciągłej pętli, i powinno trwać niezależnie od tego, co dzieje się w świecie zewnętrznym. Dlatego resety nie będą częścią żadnego wirtualnego świata.
  • Jest to spójne i synchroniczne z innymi użytkownikami. Oczywiście, nie będzie to możliwe w przypadku wcześniej zaplanowanych wydarzeń, ale metaverse powinno zapewniać żywe doświadczenie.
  • Brak ograniczeń w uczestnictwie. Każdy z dowolnego miejsca na świecie może połączyć się w zespół i wziąć udział w dowolnym wydarzeniu lub aktywności.
  • Rozpoznawanie wartości z pomocą w pełni funkcjonującej gospodarki. Osoby, które zaprezentują swoją pracę i wniosą wartość dodaną dla innych użytkowników, zostaną nagrodzone.
  • Wirtualne doświadczenia nie będą ograniczone do świata cyfrowego. Powinny one obejmować zarówno sieci prywatne, jak i publiczne. Nie powinno mieć również znaczenia, czy jest to platforma zamknięta czy otwarta.
  • Doskonała interoperacyjność/połączalność wirtualnych światów i wszelkich innych zasobów, jakie można sobie wyobrazić w metawersum.
  • Osoby prywatne mogą tworzyć treści i doświadczenia wirtualne. Przedsiębiorstwa komercyjne również mogą uczestniczyć w metawersum.

Historia Metaverses – jak się tu dostaliśmy?

Metaverse nie jest nową technologią, która pojawiła się właśnie w NFT i innych projektach kryptograficznych. Termin ten został po raz pierwszy użyty 29 lat temu w powieści science fiction zatytułowanej Snow Crash. Autor książki, Neal Stephenson, nazwał wirtualną przestrzeń 3D metawersem. Zilustrował to jako metaforę rzeczywistego świata. Nawet po tak długim czasie koncepcja metaverse pozostaje taka sama. Ludzie są przedstawiani jako awatary i mogą wchodzić ze sobą w interakcje z dowolnego miejsca na świecie. Aby pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób środowiska wirtualne rozwijały się przez lata, poniżej przedstawiamy oś czasu przedstawiającą najważniejsze wydarzenia z lat 1993-2021:

1993- Utworzono wirtualne środowisko tekstowe o niskiej przepustowości. Obsługiwał go wtedy Steve Jackson Games .

1995 – Powstaje Active Worlds inspirowane Snow Crash. Był to całkowicie lustrzany świat tego, o którym wspominał w swojej książce Neal Stephenson.

2003 – Second Life był jednym z największych metawersów stworzonych w tamtym czasie i na nowo zdefiniował interakcję cyfrową. Gra definiowana przez użytkownika stworzona przez Linden Labs szybko zyskała popularność i dotarła do prawie miliona aktywnych użytkowników w ciągu najbliższych 5-8 lat. Niestety, nie był w stanie utrzymać sukcesu i zwiększyć swoich przychodów, z prostego faktu, że był zbyt złożony, by go masowo przyjąć.

2006- Wszedł Roblox.

2013- High Fidelity stworzyło platformę open source, która umożliwiła użytkownikom interakcję w wirtualnych światach. Mimo że jeden z członków założył Second Life, ostatecznie firmie się nie udało. Musieli zamknąć wszystkie operacje.

2014- VRChat trafił do mediów głównego nurtu jako platforma społecznościowa VR. Ludzie mogą publikować wirtualne przestrzenie i awatary.

2018 — Cryptovoxels to metaverse należący do użytkownika, który został uruchomiony za pomocą łańcucha blokowego Ethereum.

2019 – ogłoszono Facebook Horizon.

2020 – Uruchomiono główne metawersy, takie jak Sandbox i Decentraland. Nawet Somnium Space stworzyło swój metaverse, korzystając z blockchainu Ethereum.

Wszystko to pokazuje, jak wiele historii kryje się za ewolucją metawersów. Z perspektywy czasu wygląda na to, że każde wydarzenie pomogło nam zrozumieć, czego nam brakowało, a co należy poprawić.

Jak awatary NFT zmieniły metawersy?

Metaverse może brzmieć jak nowe modne hasło w świecie NFT, ale w rzeczywistości istnieje od dziesięcioleci. Na tych metawersach zbudowaliśmy już wcześniej branże kreatywne, tworząc nieograniczone możliwości dla twórców, graczy i artystów. Ale zawsze czegoś mu brakowało. Prawdziwa własność to coś, czego żaden metaverse nie może zapewnić swoim użytkownikom. Na przykład w branży gier gracze kupują przedmioty w grze za prawdziwe pieniądze. Ale nigdy nie sprzedają ani nie wymienią tego konkretnego przedmiotu z innymi graczami.

Gracze w Fortnite nie uzyskują zwrotu z inwestycji ani nawet nie mogą pochwalić się posiadaniem żadnego zasobu w grze. Doprowadziło to do pogorszenia doświadczenia użytkownika i oddzieliło się od rzeczywistej funkcjonalności metaverse.

genies.com

Dzięki awatarom NFT, które stają w płomieniach, mamy teraz coś, co może być Twoją cyfrową reprezentacją. Możesz go używać do reprezentowania swojej osobowości i posiadania go na zawsze. Technologia Blockchain i NFT umożliwiły ludziom wyrażanie siebie w wirtualnym świecie. Cyfrowa postać jest lepsza do komunikacji w wieloświecie niż wideo lub interakcja w świecie rzeczywistym.

Nawet z awatarami NFT nie jesteśmy na terytorium Ready Player One. Nie można jednak zignorować dynamicznego posunięcia, które miało miejsce w przypadku niewymiennych tokenów. Prawdziwa własność wspierana przez protokoły blockchain pomoże w uzyskaniu większej kontroli nad twoją cyfrową reprezentacją.

Dlaczego powinna cię interesować era Metaverse?

Rzeczywiście, jesteśmy bardzo, bardzo daleko od bycia świadkami w pełni działającego metawersu. Dla wielu z was może być jeszcze za wcześnie, ale bardzo ważne jest, aby być kluczowym uczestnikiem funkcjonalnego następcy sieci. Ale dzięki Metaverse będziemy mieli lepszy zasięg, technologię i bardziej ekonomiczne korzyści. Brzmi to fascynująco, ale nie dlatego powinieneś zwracać uwagę na nowe projekty rozwijające się w kierunku budowy pierwszego Metaverse.

Powinno Cię to obchodzić, ponieważ może to wpłynąć na Twoje codzienne życie. To może zmienić wiele rzeczy. Firmy zdają sobie sprawę z prawdziwego potencjału Metaverse i przeznaczają miliardy na szybki rozwój. Kiedy więc pojawią się nowe sposoby zarządzania wszystkim, od treści po zatrudnianie, będziesz musiał dostosować się do wirtualnych dóbr, usług i doświadczeń.

Nawet jeśli mówimy z punktu widzenia inwestora, nie można ignorować ery metaverse. Według badań ARK i Bloomberg Intelligence do 2025 r. przychody generowane przez branże związane z VR mogą sięgnąć 400-800 miliardów dolarów.

Zobaczymy ogromne przyspieszenie w tej dziedzinie i w tej chwili jasne jest, że wiele czołowych firm jest zmotywowanych. Wielu z nas przegapiło “krypto-pociąg” kilka lat temu, więc w twoim najlepszym interesie powinno być śledzenie nowych i ekscytujących projektów mających na celu rozwój metawersu. Jeśli to się powiedzie, będzie to aktualizacja Internetu i będzie przyszłością każdej branży na świecie.

Gospodarka Metaverse

Kiedy działamy/żyjemy w świecie nieskończonych możliwości, oznacza to, że istnieją ogromne możliwości, które można wykorzystać, aby napędzać wzrost gospodarczy. Ponieważ każdy użytkownik może rządzić wirtualnymi przestrzeniami. Pierwsi gracze, którzy mogą stworzyć udany świat, będą najbardziej poszukiwanymi graczami w metawersie.

Firmy będą w pełni wykorzystywać interfejs użytkownika 3D, aby generować większe przychody ze swoich usług. Widzieliśmy już, jak High Fidelity, startup z San Francisco, tworzy wirtualny świat społecznościowy. Od teraz ta adopcja będzie się tylko zwiększać. Kolejną ekscytującą rzeczą w tym nowym interfejsie jest to, jak możemy wizualizować wszystko dosłownie w wersjach cyfrowych, a następnie podejmować decyzje w świecie fizycznym.

Wizualizacja z Wreck-It Ralph 2

Nawet platformy streamingowe, takie jak Netflix, mogą rozszerzyć swój model biznesowy na metaverse. Mogą obsłużyć 208 milionów użytkowników, otwierając kina Netflix i zwiększając ruch dzięki plakatom i gadżetom.

W najbliższej przyszłości możemy zobaczyć o wiele więcej opcji, ale można śmiało powiedzieć, że gospodarka wirtualna idzie o wiele lepiej niż gospodarka świata rzeczywistego. Jeśli chcesz uzyskać znacznie lepsze zrozumienie, zalecamy zapoznanie się ze studium przypadku High Fidelity. Mają imponujący świat społecznościowy oparty na VR ze świetnymi podstawami.

5 najlepszych metawersów w 2021 r.

Decentraland

Nieruchomości w realnym świecie to nie jedyny rynek, na którym obecnie kwitnie. Mamy projekty takie jak Decentraland, które gwarantują niezmienną własność wirtualnej własności, która jest obecnie kupowana za miliony dolarów każdego dnia. W świecie niezamiennych tokenów Decentraland stał się najbardziej zaangażowanym rynkiem nieruchomości i gruntów NFT.

Zarządzany przez społeczność wirtualny świat przejmuje nieruchomości w wirtualnym świecie i oferuje ich paczki za setki tysięcy MANA, natywny token Decentralandu.

Jest to bardzo obiecujący projekt związany z metawersami i nie tylko ze względu na wyjątkowość, jaką wnosi do przestrzeni NFT, ale także liczba partnerstw, jakie ma z wiodącymi światowymi firmami, jest oszałamiająca. Połączył siły z Binance, aby zebrać fundusze i Matic, aby przyciągnąć więcej twórców do współpracy przy użyciu platformy Decentraland.

Second Life

Second Life to zdecydowanie najciekawsze studium przypadku, które pozwala zrozumieć, w jaki sposób Metaverse ewoluuje wraz ze społecznościami na całym świecie. Oczekiwano, że wirtualny świat będzie internetem dla następnej generacji. Przeniosło wirtualne doświadczenia na zupełnie nowy poziom, umożliwiając użytkownikom tworzenie dostosowywalnego awatara. Użytkownicy pokochali, że nie ma ograniczeń w wyrażaniu siebie, a to ogromnie pomogło poprawić wrażenia użytkownika.

Część handlowa dotycząca Second Life jest solidna i wymienna na prawdziwe pieniądze. Pomogło to zwiększyć świadomość na temat tej nowej cyfrowej gospodarki w stylu koncertów. Nie możemy patrzeć na Second Life jak na grę, ponieważ to znacznie więcej niż kupowanie i sprzedawanie skórek awatarów za Linden Dollar (waluta światowa). Innymi słowy, była to najprawdziwsza forma eskapizmu. Technologia second Life jest zbyt wyrafinowana dla zwykłego użytkownika, ale element społecznościowy warto kultywować w każdym wirtualnym świecie.

Sandbox

Sandbox jest jednym z pionierów metawersów napędzanych przez społeczność, których celem jest nagradzanie twórców za wartość generowaną przez użytkowników i przekształcanie tradycyjnej dynamiki gier. Ekosystem gier oparty na Ethereum powoli staje się jednym z najlepszych metawersów, jakie kiedykolwiek stworzono. Firma przyciągnęła wielu twórców i aktywnych użytkowników swoimi trzema głównymi produktami – VoxEdit, The Sandbox Marketplace i Game Maker.

Co to jest piaskownica?.  Odkryj metaświat piaskownicy.  |  przez Piaskownica |  Piaskownica |  Średni

Firma stworzyła uczestnikom wiele sposobów na generowanie przychodów. Mogą tworzyć własne aktywa za pomocą VoxEdit i sprzedawać je na rynku Sandbox jako NFT. Jeśli użytkownicy są skłonni zarabiać na własnej grze, mogą to zrobić za pomocą kreatora gier. Ostatnim sposobem generowania przychodów jest pożyczanie twojej LAND. Aby zwiększyć wartość swojej nieruchomości, możesz dodać więcej treści i sprzedać/pożyczyć za wyższą cenę.

Cryptovoxels

Personalizacja jest kluczem do wirtualnych doświadczeń. Cryptovoxels potraktowały to poważnie. Wirtualny świat stworzony przez Cryptovoxels jest jednym z najbardziej przyjaznych dla użytkownika i interaktywnych metawersów. Dostęp do niego jest łatwy — wystarczy zainstalować przeglądarkę internetową, taką jak Chrome lub Brave.

decentraland 0002 WIP Sezon 3 Finał

Chociaż nie mają waluty w grze, gracze nadal mogą kupować ziemię lub niestandardowe przedmioty ze swojego portfela MetaMask. Pozyskiwanie gruntów odbywa się głównie za pośrednictwem platformy OpenSea.

Somnium Space

Rzeczywistość wirtualna i własność cyfrowa to dwa główne elementy, które mogą przenieść ludzką interakcję na wyższy poziom. To jest dokładnie to, co Somnium próbuje zaimplementować w swojej otwartej grze wideo opartej na blockchain. Korzystając z urządzeń VR, takich jak Oculus Rift, gracze mogą odkrywać wirtualne światy i spotykać ludzi z różnych zakątków świata.

Jeśli chodzi o własność, firma oferuje wirtualne ziemie trzech typów, które zasadniczo napędzają gospodarkę. Zespół stojący za Somnium Space wierzy, że jedynym ograniczeniem, jakie może mieć gracz, jest wyobraźnia. Mają ponad 500 zasobów, które każdy może kupić w sklepie i przenieść swoje kreacje do następnego za pomocą oprogramowania do modelowania 3D.

Wieloplatformowa platforma VR jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju, więc trudno wyciągnąć jakieś solidne wnioski dotyczące jej akcji cenowej. Potrzebujemy większego udziału użytkowników, ale produkty, które tworzą z wirtualną własnością ziemi i społecznościowym światem VR, z pewnością będą poszukiwane.

Przyszłość Metaverse

Metaverse znajduje się na zupełnie innym końcu spektrum cyfrowego, więc nie możemy decydować o jego dojrzewaniu i rozwoju. Trudno jest osiągnąć pełną symulację ludzkiej nieskończonej przestrzeni kosmicznej przy zbyt wielu zmiennych wchodzących w grę. Rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona dodały przeszkody w przeszłości, ale wraz z przejęciem projektów blockchain i kryptowalut możemy spodziewać się większego uczestnictwa.

Posiadanie światów w światach i nawiązywanie kontaktów społecznych bez żadnych fizycznych ograniczeń jest ważnym czynnikiem w każdym metawersie. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo i zaufanie, wirtualne przestrzenie mają paralelę ze światem rzeczywistym. Gracze muszą ufać, że wirtualna przestrzeń to bezpieczne środowisko, w którym każdy może przychodzić i wychodzić, jak chce. Aby ułatwić użytkownikom, widzimy szeroką gamę rozwiązań, takich jak czat VR, które usprawniają komunikację.

Metawersy będą całkowicie zależeć od rodzaju tworzonej przez nas kultury cyfrowej. Ludzie łączący się w ręce i tworzący grupy pomogą prowadzić nowe narracje i dążyć do określonego celu. W końcu zobaczymy cyfrowy ekosystem, który w pełni oferuje potencjał kupna. To otwiera wrota przeciwpowodziowe i tworzy XR-commerce w wirtualnym wszechświecie. Wszystko to może być tylko wierzchołkiem góry lodowej, jeśli chodzi o metawersy, więc lepiej przygotuj się na ekscytującą przejażdżkę kolejką górską w nadchodzących latach.

Udostępnij w social mediach: