Algorytm TikTok “promuje” zaburzenia samobójcze, zaburzenia odżywiania po zapisaniu się użytkowników.
TikTok polecał niektórym użytkownikom treści o samookaleczeniach i zaburzeniach odżywiania kilka minut po dołączeniu do platformy. Tak wynika z nowego raportu opublikowanego w środę przez amerykańskie Center for Countering Digital Hate. W jednym z eksperymentów badacze podszywali się pod 13-letnich użytkowników zainteresowanych obrazem ciała i treściami dotyczącymi zdrowia psychicznego, tworząc konta TikTok.
Zatrzymywali się przy filmach na te tematy, udając zainteresowanie. Konta zostały założone w krajach na całym świecie. W tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. Odkryto, że algorytm TikTok polecał treści związane z samobójstwem już w 2 minuty i 6 sekund po dołączeniu do aplikacji. Treści związane z zaburzeniami odżywiania były polecane w zaledwie 8 minut.
Naukowcy odkryli 56 hashtagów TikTok związanych z filmami o zaburzeniach odżywiania, które w tym badaniu uzyskały ponad 13,2 mld wyświetleń.
Platforma wideo pamięta, że uruchamiane treści są unikalne dla każdej osoby, a platforma społecznościowa pozostaje skupiona na tworzeniu bezpiecznej i komfortowej przestrzeni dla wszystkich,podaje rzecznik TikTok.
TikTok potrafi wykrywać luki w zabezpieczeniach użytkownika i podejmować próby ich wykorzystania

Media społecznościowe mogą być szkodliwe dla zdrowia psychicznego użytkowników. Jednak jeszcze bardziej niepokojące jest to, że niektóre platformy, takie jak TikTok, wydają się być specjalnie zaprojektowane, aby wykorzystać słabości użytkowników. Algorytmy TTsą zaprojektowane tak, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników przez jak najdłuższy czas. A jednym ze sposobów, w jaki to robią, jest ciągłe karmienie użytkowników treściami, które uważają za atrakcyjne, nawet jeśli są one szkodliwe.
TikTok był znany z promowania samobójstw, zaburzeń odżywiania i problemów z wizerunkiem ciała. Jest to szczególnie szkodliwe dla nastolatków, którzy są już bardziej podatni na problemy ze zdrowiem psychicznym. Jeszcze bardziej niepokojące jest to, że TT wydaje się być specjalnie skierowany do nastolatków. Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ może to jeszcze bardziej pogłębić ich kryzys zdrowia psychicznego.
TikTok został uruchomiony globalnie w 2017 r. przez chińską firmę ByteDance. Wykorzystuje algorytmy oparte na danych osobowych, w tym polubieniach, subskrypcjach, czasie oglądania i zainteresowaniach użytkownika. Stał się najszybciej rozwijającą się aplikacją mediów społecznościowych na świecie, z miliardem miesięcznych aktywnych użytkowników oczekiwanych do 2021 r.