Samsung inwestuje ponad 35 milionów dolarów w inicjatywę metaverse w Ameryce Łacińskiej.
Koreański gigant elektroniczny Samusng, obejmuje metaverse jako część swojego cyfrowego napędu i strategii marketingowej, aby przyciągnąć młodszych odbiorców.
Anita Caerols, dyrektor marketingu Samsung Electronics Chile, powiedziała, że metaverse jest częścią przyszłości marketingu, ponieważ jest rozszerzeniem platform mediów społecznościowych.
Samsung wierzy, że organiczne zaangażowanie w sprawy społeczne odegra kluczową rolę w konsolidacji strategii marketingowych dużych firm. Wiedząc, gdzie szukać wartości oraz zaspokajając potrzeby i pragnienia klientów.
Dla cyfrowych tubylców, takich jak Gen Z i Gen Alpha, metaverse jest jeszcze jednym sposobem na interakcję z innymi. Poprzez wirtualny świat, Samsung chce zbliżyć się i połączyć ze swoimi odbiorcami.
W komunikacie prasowym Samsung Latam przeanalizowano jednak dane z platform gamingowych bardziej niż z rzeczywistych metaverse. Firma poparła swoją decyzję podając przykład z badania opublikowanego na LinkedIn, które mówi, że platformy metaverse mają około 400 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników, z których 51% ma 13 lat lub mniej. Badanie w dużej mierze opierało się na Robloxie, Fortnite i Minecrafcie, a nie na najpopularniejszych zdecentralizowanych platformach metaverse, takich jak Decentraland i The Sandbox.
W październiku Samsung Latam uruchomił wirtualną przestrzeń dubbingowaną House of SAM w Decentraland. Projekt pozwala użytkownikom doświadczać produktów Samsunga, grać w mini-gry i odblokowywać nagrody. Samsung ma swojego własnego cyfrowego influencera – awatara o imieniu SAM – który skupia się na innowacjach związanych z marką i wydarzeniami. Samsung ma również wyspę w Fortnite zatytułowaną Samsung Smart City.