Samsung integruje NFT w swoich telewizorach

Nowa linia telewizorów, która będzie już dostępna w 2022 r., sprawi, że sztuka cyfrowa stanie się bardziej dostępna dla szerszego grona użytkowników.

Jak podano w ogłoszeniu z dnia 3 stycznia 2022 r. na Samsung Newsroom południowokoreańska firma technologiczna pozwoli konsumentom na zakup i handel NFT (ang. non-fungible token) za pośrednictwem zintegrowanej platformy. Będzie ona dostępna na nowych Smart TV takich jak: Micro LED, Neo QLED i The Frame. Jak czytamy dalej.  “Neo QLED zoptymalizowane są pod kątem nowego Smart Hub, który umożliwia inteligentne zarządzanie treścią, granie w chmurze, połączenia wideo, wielozadaniowość na ekranie, zarządzanie NFT i inne”.

Można śmiało powiedzieć, że Samsung jest pierwszym prezenterem na świecie platformy NFT opartą o Smart TV. Nie ulega wątpliwościom, iż wraz z rosnącym popytem na NFT firma zauważyła potrzebę dostosowania rynku do wielu innych użytkowników. Będzie to przełomowa aplikacja, która pozwoli przeglądać, kupować wybraną i jednocześnie ulubioną sztukę w przeznaczonym do tego miejscu. Zgodnie z zapowiedzią, będzie ona prosta, zintegrowana i przeznaczona do odkrywania, kupowania i handlowania cyfrowymi dziełami sztuki. Tak wprowadzona innowacja ma na celu poprawę doświadczenia użytkownika.

Warto wspomnieć, że Samsung już wcześniej inwestował w porównywalne przedsięwzięcia. Głównie za pośrednictwem “Samsung Next”. Jak czytamy na stronie, Axie Infinity, Dapper Labs, Forte, The Sandbox i SuperRare to jedne z firm, które dokonały inwestycji. Sektor ten skupiał się dotychczas na obszarach technologicznych takich jak AI, Blockchain, Fintech czy Mediatech.

Dostrzeżenie atrakcyjności technologii NFT i wdrożenia ją przez tak znaną markę jaką jest Samsung sprawi, że takie innowacje i rozwiązania mogą znacząco zyskać na rozwoju. Konieczność znalezienia rozwiązania problemu dzisiejszego fragmentarycznego oglądania może stać się coraz bardziej nagląca. W związku z tym, światowe marki powinny zdecydowanie rozważyć dostosowanie innowacji do swoich obszarów.

Debiut Samsunga w dziedzinie NFT następuje w czasie, gdy wiele znanych firm i celebrytów dołączyło do tego grona. Przypomnijmy, że kilka projektów NFT w zeszłym roku osiągnęło wartość rynkową rzędu miliardów dolarów.

Udostępnij w social mediach: