Metaverse będzie wyceniany na 5 bilionów dolarów do 2030 r.

Obecny wskaźnik adopcji Metaverse jest podobny do tego, który sztuczna inteligencja była pięć lat temu, zauważa raport.

Globalna firma konsultingowa McKinsey & Company opublikowała nowy raport na temat Metaverse. Twierdzi, że za osiem lat to pole może być wyceniane na 5 bilionów dolarów. Mniej więcej tyle samo, co gospodarka Japonii. Raport „Tworzenie wartości w Metaverse” zebrał dane z dwóch ankiet. W tym 3104 konsumentów z 11 krajów i 448 firm z 15 branż.

Metaverse jako szansa

Według raportu, w miarę jak Metaverse nadal przenika do codziennego życia, 50% wydarzeń na żywo może odbywać się w przestrzeni wirtualnej. 80% handlu będzie miało „wpływ na to, co robią tam konsumenci” do 2030 roku. Internauta spędzałby w przestrzeni około 6 godzin dziennie.

W szczególności sektor gier będzie głównym motorem napędowym Metaverse, przyćmiąc branżę rozrywkową, taką jak muzyka i filmy. Obecnie sektor ma około 3 miliardów graczy na całym świecie i jest wyceniany na 200 miliardów dolarów.

Warto zauważyć, że oprócz gier , e-commerce i reklama wirtualna to dwa główne sektory, które mogą skorzystać z Metaverse do 2030 r. Z około 2 do 2,6 bln USD wszystkich wydatków w pierwszym i 144 do 206 miliardów USD w tym ostatnim.

W osobnym poście na blogu główny autor raportu, Eric Hazan, ujawnił, że obecny stan Metaverse jest podobny do Web 2.0 w 2004 roku. Dodał jednak, że technologia infrastrukturalna nie była gotowa na wzmocnienie „utopijnych wizji kontroli konsumenckiej i demokratyzacji internetu”.

Powołując się na Metaverse jako rozwijające się pole podobne do tego, czym była sztuczna technologia pięć lat temu, Hazan spodziewał się, że kapitał będzie nadal napływał w ten obszar, aby zbudować podstawowe technologie niezbędne dla jego infrastruktury:

„Miliardy dolarów napływają do każdego zakątka infrastruktury Metaverse, aby pomóc jej tam dotrzeć. Obejmuje to rozwiązania technologiczne typu back-end, takie jak silniki, blockchain i urządzenia sprzętowe, po platformy i wirtualne światy”.

Entuzjazm i sceptycyzm

Raport wskazuje, że 95% kadry kierowniczej uważa, że ​​Metaverse może pozytywnie wpłynąć na ich branżę. Tymczasem mniej więcej dwie trzecie konsumentów ekscytuje się potencjalnymi zmianami, jakie przyniesie zintegrowana technologia między światem wirtualnym a fizycznym.

Oprócz zrewolucjonizowania interakcji społecznych i biznesu, Hazan powiedział, że zintegrowana sieć wirtualnych światów może „otworzyć nowe możliwości świadczenia usług publicznych. Takich jak edukacja i opieka zdrowotna, tworzenie miejsc pracy i planowanie przestrzeni społecznościowych”.

Jednak 31% wszystkich dyrektorów jest nieco zaniepokojonych inwestycjami w rozwijającą się technologię. Ponieważ jest ona postrzegana jako raczkująca i szybko rozwijająca się przestrzeń o niestabilności.

Pomimo skrajnego pesymizmu panującego ostatnio na rynku kryptowalut, ponad 120 miliardów dolarów zostało już wstrzykniętych w technologie związane z Metaverse – ponad dwukrotnie więcej niż łączna suma 57 miliardów dolarów inwestycji w taką dziedzinę do 2021 roku.

Udostępnij w social mediach: