Mercedes Benz to najnowsza marka samochodowa, która wskoczyła na modę Metaverse.
Niemiecka firma motoryzacyjna złożyła wnioski o znak towarowy „Mercedes Benz, Mercedes, S-Class, G-Class i Maybach” dla metaverse, NFT i planów związanych z kryptowalutami.
Zgłoszenie złożone w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) 14 grudnia wskazuje, że Mercedes chce tworzyć NFT i nośniki wspierane przez NFT. Firma zamierza również wykorzystywać cyfrową walutę i tokeny do usług finansowych Web3. Jeśli chodzi o metaverse, firma ma na celu stworzenie wirtualnego sklepu, wirtualnych towarów do pobrania i wirtualnych części pojazdów, a także rynku wirtualnej odzieży, obuwia, mebli i sprzętu AGD.
Mercedes jest już zaznajomiony z Web3. W styczniu firma nawiązała współpracę z pięcioma artystami NFT, aby odtworzyć wirtualną wersję Mercedesa Klasy G. NFT wypuszczone zostały na Nifty Gateway. Jeszcze przed projektem NFT firma nawiązała współpracę z firmą Blockchain Circulor, aby śledzić emisje dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw kobaltu.
W maju zespół wyścigowy Formuły 1 marki, Mercedes-AMG Petronas, ogłosił kolekcję NFT na nieistniejącym już rynku FTX NFT.
W tym roku do przestrzeni Web3 dołączyło kilka renomowanych marek i producentów pojazdów, w tym Lamborghini z trzema kolekcjami NFT, wirtualny salon Fiata oraz Renault, które ogłosiło swój przemysłowy metaverse. Luksusowa firma samochodowa Porsche wyda kolekcję NFT w styczniu 2023 r.