McDonald’s i Panera Bread zgłosiły znaki towarowe dla wirtualnych restauracji w Metaverse

McDonald’s i Panera Bread, cyzli dwie duże amerykańskie marki spożywcze, złożyły wnioski o rejestrację znaków towarowych w celu rozwijania wirtualnych restauracji i sprzedaży innych zasobów w Metaverse.

McDonald’s złożył łącznie dziesięć wniosków o rejestrację znaków towarowych, z których jeden z nich dotyczy “prowadzenia wirtualnej restauracji z rzeczywistymi i wirtualnymi towarami oraz prowadzenia wirtualnej restauracji online z dostawą do domu”. 

Natomiast Panera Bread złożyła wniosek o przyznanie znaku towarowego dla niezamiennych tokenów NFT, które są wykorzystywane do umożliwienia transakcji handlowych wirtualnego jedzenia i napojów w Metaverse. Dotyczy to również narzędzi komputerowych niezbędnych do udzielenia dostępu do tych tokenów. Restauracja planuje także uruchomić wirtualne restauracje i usługi dostawcze pod marką “Paneraverse”.

Z powyższą informacją w pierwszej kolejności podzielił adwokat ds. znaków towarowych Josh Gerben poprzez tweet

Warto przy tym wskazać, że już wiele marek wyraziło zainteresowanie sprzedażą swoich produktów w Metaverse, w tym Adidas Originals, Prada czy Gap. Z drugiej jednak strony, firmy spożywcze dość niechętnie wchodzą na rynek. Prawdopodobnie wynika to z faktu braku klarownego wytłumaczenia, w jaki sposób społeczność mogłaby cieszyć się wirtualnym doświadczeniem z jedzenia.

Na pytanie, dlaczego te firmy muszą zgłaszać znaki towarowe dla własnej własności intelektualnej do wykorzystania w Metaverse, adwokat Josh Gerben wytłumaczył dla platformy The Block, że: “Każda rejestracja znaku  towarowego jest ograniczona do towarów i/lub usług, które firma zgłosiła w przeszłości. Wraz z pojawieniem się nowej technologii, firmy często zgłaszają nowe znaki towarowe, aby zapewnić sobie wyraźną ochronę w odniesieniu do nowych towarów i/lub usług, które planują oferować. Z praktycznego punktu widzenia, istniejące znaki towarowe McDonald’s uniemożliwiłyby komuś otwarcie McDonald’s w Metaverse. Nowe zgłoszenia dokonywane przez McDonald’s to tylko stosowanie najlepszej praktyki, która ma zapewnić firmie, że posiada wszystkie dostępne narzędzia do egzekwowania swoich znaków towarowych, jeśli zajdzie taka potrzeba”.

Udostępnij w social mediach: