Co musisz wiedzieć o NFT, kolekcjonerskich tokenach cyfrowych, które sprzedają się za miliony

Zgodnie z raportem z 2020 roku firmy zajmującej się śledzeniem technologii L’Atelier BNP Paribas i nonfungible.com, niewymienialne tokeny lub NFT – produkty, które działają jako aktywa cyfrowe – objęły rynek o wartości 250 milionów dolarów .

Rynek NFT nadal rośnie w rekordowym tempie. Według CryptoSlam, tylko w zeszłym miesiącu najlepsze platformy NFT sprzedały aktywa cyfrowe o wartości prawie 500 milionów dolarów .

Twórcy NFT zarobili miliony. W czwartek artysta cyfrowy Mike Winkelmann, znany jako Beeple, przeszedł do historii, sprzedając dzieło sztuki kryptograficznej za prawie 70 milionów dolarów. 

Kolekcjonerzy NFT również skorzystali na boomie na tokeny cyfrowe. W lutym kolekcjoner sztuki sprzedał 10-sekundową grafikę wideo za 6,6 miliona dolarów po zakupie projektu Beeple za 67 000 dolarów w październiku.

Według raportu, inwestycje NFT wzrosły o 299% w 2020 roku , zyskując popularność w miarę wzrostu kryptowalut, takich jak Bitcoin . 

Jednak NFT działają inaczej niż waluty cyfrowe. W przeciwieństwie do popularnych kryptowalut, takich jak Bitcoin i Ether, NFT nie mogą być wymieniane bezpośrednio między sobą.

Co to jest NFT?

NFT to specjalna klasa aktywów cyfrowych, których nie można wymieniać między sobą za taką samą wartość ani podzielić na mniejsze wartości, jak w przypadku większości walut.

Żaden NFT nie jest taki sam jak inny, charakteryzują się wyjątkowymi cechami, a także autentycznością. Tokeny cyfrowe często działają jako rodzaj przedmiotu kolekcjonerskiego i nie można ich powielić.

Produkty NFT obejmują całą gamę elementów, w tym wszystko, od grafiki kryptograficznej i cyfrowych elementów mody po kolekcjonerskie karty sportowe, wirtualne nieruchomości i postacie.

Znane na całym świecie marki, takie jak Nike , Louis Vuitton , a także NBA, zaczęły już generować towary i usługi konsumenckie oparte na NFT.

Niektóre z najlepiej sprzedających się marek NFT, zgodnie z cyfrowym portalem handlowym Crypto Slam , obejmują NBA Top Shot, Crypto Punks i Street Fighter.

Najpopularniejsza platforma NFT – NBA Top Shot – sprzedała, warte prawie 270 milionów dolarów, wyjątkowe filmy NBA. Według Crypto Slam platforma odnotowała sprzedaż w wysokości około 10 milionów dolarów w ciągu ostatnich 24 godzin.

Kolejny popularny NFT, CryptoPunks, był jednym z pierwszych NFT sprzedanych na blockchainie Ethereum w 2017 roku – drugiej co do wielkości platformie kryptowalutowej, poza Bitcoinem.

Aby kupić NFT, kupujący muszą korzystać z walut cyfrowych, takich jak Ethereum’s Ether (ETH) lub World Asset eXchange (WAX). Chociaż ETH jest jedną z najpopularniejszych walut NFT, każda platforma wybiera usługę portfela cyfrowego. WAX jest popularny w przypadku zakupów NFT związanych z wirtualnymi postaciami i grami wideo. 

Nowe NFT już zaczęły nabierać tempa. Street Fighter – NFT, który został wydany zaledwie tydzień temu – trafił już do 10 najpopularniejszych aktywów cyfrowych. Street Fighter używa WAX i pozwala kolekcjonerom posiadać unikalne postacie z gry arkadowej z 1987 roku.

Jednym z najpopularniejszych sektorów NFT jest multiwersum, które obejmuje zasoby cyfrowe, które można kupić w alternatywnej, w pełni wirtualnej rzeczywistości. 

Nabywcy NFT zainteresowani wirtualnymi aktywami mogą kupować cyfrową ziemię i nieruchomości, a także wirtualne tokeny do gier. 

Dlaczego NFT są warte miliony dolarów?

NFT zyskują na wartości dzięki tym samym deflacyjnym zasadom, co Bitcoin – istnieje ograniczona liczba tokenów i nie można ich powielać.

Autentyczność również odgrywa rolę w powstaniu NFT. Tokeny są łatwe do zweryfikowania i zawsze można je prześledzić wstecz do oryginalnego twórcy. W ten sposób właściciele tokenów NFT mogą w pełni posiadać indywidualne aktywa cyfrowe ze świadomością, że mają jedyny w swoim rodzaju token.

Wartość NFT opiera się również na niezmienności produktu. NFT nie można niszczyć, usuwać ani powielać. Token istnieje wyłącznie na swojej natywnej platformie, przechowywany w łańcuchu bloków. Elementów z jednej platformy nie można przenosić na inną.

Nonfungeable.com stwierdził, że liczba kupujących NFT wzrosła o 66% w 2020 r., Podczas gdy wartość transakcji wzrosła z około 63 milionów dolarów do 250 milionów dolarów. 

Wiele celebrytów wypowiadało się również na temat inwestowania w NFT

Inwestor-miliarder Mark Cuban głośno wypowiadał się na temat swojej inwestycji w tokeny cyfrowe, takie jak NFT. Kubańczyk sprzedał towary cyfrowe na aukcjach online, a także kupił różne aktywa NFT. W tym kartę Maxi Kleber dunk moment od NBA Top Shot.

Aktorka Lindsay Lohan również wzięła udział w akcji. Aktorka “Mean Girls” sprzedała w lutym NFT za 59 000 $. Opublikowała Daft Punk NFT za 15 000$ na platformie transakcyjnej Rarible Sunday.

W styczniu Chris Torres sprzedał NFT swojego wirusowego Nyana Cat z 2011 roku za prawie 600 000 dolarów. Kilka tygodni później Grimes sprzedał kolekcję NFT za 5,8 miliona dolarów w niecałe 24 godziny.     

Współzałożyciel studia, które uruchomiło „Fortnite”, Tim Sweeney, również wypowiedział się na temat NFT. Sweeney napisał na Twitterze, że „technologia się rozwija”, ale ostrzegł inwestorów, że aktywa cyfrowe nadal są „bałaganem spekulacyjnym”.

W przeszłości inwestorzy wyrażali zainteresowanie aktywami cyfrowymi. W 2018 roku najwięksi inwestorzy zainwestowali 12 milionów dolarów w cyfrowy odpowiednik Beanie Babies, CryptoKitties.

Źródło: businessinsider

Udostępnij w social mediach:

Dodaj komentarz