Animoca Brands, firma zajmująca się grami internetowymi, ogłosiła plany uruchomienia funduszu o wartości 2 miliardów dolarów przeznaczonego dla branży metaverse.
Współzałożyciel firmy, Yat Siu, wyszczególnił, że fundusz będzie ukierunkowany na projekty metaverse w średnim i późnym stadium.
Animoca Brands jest uznanym graczem venture capital w przestrzeni Web3. Firma zainwestowała w ponad 380 projektów Web3, z 66 inwestycjami dokonanymi w pierwszej połowie 2022 roku. Jest to rekordem w branży kryptowalut.
Fundusz skupi się głównie na prawach własności cyfrowej, jednym z głównych priorytetów Animoca. Firma z Hongkongu dzieli swoje inwestycje w blockchain na trzy kategorie:
- Gry Blockchain — gry online obsługiwane przez NFT i tokeny w grze, lista gier Blockchain firmy Animoca obejmuje Arc8, Revv Motorsport i Phantom Galaxies.
- NFT — cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie stanowią dowód własności i mają postać awatarów, PFP, dzieł sztuki i nie tylko.
- Metaverse — ten segment jest napędzany przez najlepszy produkt Animoca, The Sandbox, gamified metaverse, który zawiera jego natywny token, SAND.
Fundusz pojawia się w niepewnym momencie dla przestrzeni Web3 z powodu trwającej krypto zimy i niedawnego krachu FTX. Siu uważa jednak, że jest to idealny czas na podwojenie i stworzenie nowych możliwości dla rynku. Twierdzi, że fundusz umożliwi inwestorom łatwiejszy dostęp do spółek Web3.
W lipcu Animoca Brands zebrała 75,3 miliona dolarów finansowania i osiągnęła wycenę na 5,9 miliarda dolarów. Dwa miesiące później firma otrzymała kolejne 110 milionów dolarów inwestycji od Temasek i GGV Capital.
Wraz z postępem Mistrzostw Świata FIFA Animoca Brands i Cool Cats nawiązały ostatnio współpracę z OneFootball Labs, aby wprowadzić kolekcję 4000 NFT nazwanych Cool Cats FC. Projekt łączy społeczność Cool Cats z fanami piłki nożnej, aby świętować Mistrzostwa Świata FIFA.
Artykuł tłumaczony dzięki współpracy z mpost.io (źródło).